Behandelingen

De combinatie van westerse massage-technieken en de meer holistische benadering van het lijf, stelt mij als masseur in staat om een behandeling persoonlijk af te stemmen op de noden van de cliënt en niet alleen oppervlakkige klachten te behandelen.

Zweedse massage

Een behandeling met olie die zich kenmerkt door directe grepen van bepaalde spiergroepen en probleemzones.

Aan te raden bij recreatieve sporters, fysieke arbeid, langdurig rechtstaan of bureauwerk. Ideaal voor regelmatige massage of een eerste kennismaking.

Duur:
  • 30 minuten: tijd waarbinnen één à twee probleemzones aangepakt kunnen worden.
  • 60 minuten: een volledige lichaamsmassage met uitzondering van voeten, handen en schedel
  • 90 minuten/120 minuten: volledige lichaamsmassage met extra aandacht voor handen, voeten en schedel. (Geen overbodige luxe wanneer je gebaat bent bij massage).
Boek een afspraak.

8 bewegingen

Een volledige lichaamsmassage met warme olie. 8 lange bewegingen die over verschillende spiergroepen gaan en heel lang herhaald worden. Geïnspireerd op de Ayurvedische massage.

Aan te raden bij kouwelijke mensen, rusteloze mensen die de sensatie van een gewone massage te hard vinden maar toch de ontspanning willen, om de winter door te komen, gevoel van overspanning of emotionele kwetsbaarheid, oudere mensen.

Duur:
  • 60 minuten: de minimale duur voor deze soort massage. Het lijf heeft minstens 10 minuten nodig om helemaal in te haken op de specifieke sensatie van deze massage vooraleer de totale ontspanning komt.
  • 90 minuten: de ideale lengte voor deze soort behandeling. Speciale aandacht voor rug en achterkant van de benen.
  • 120 minuten: de XL luxe behandeling wanneer je voor de rest van de dag geen verplichtingen hebt.

Sportmassage

Een behandeling met olie die zich kenmerkt door zeer stevige grepen en een hoger tempo dan bij Zweedse massage. In overleg met de masseur worden bepaalde zones extra behandeld.

Aan te raden bij recreatieve sporters die regelmatig trainen, zeer zware, eentonige fysieke arbeid, professionele sporters.

Duur:
  • 30 minuten: de minimale duur voor de massage van één spiergroep of zone.
  • 60 minuten: ideaal om 2 à 3 probleemzones aan te pakken.
  • 90 minuten: de maximum duur voor deze soort massage. Ook voor de masseur.

Belangrijk: bij deze soort massage ligt de nadruk op een intensieve behandeling van bepaalde spiergroepen. De weldadige sensatie van een massage wisselt soms af met een sensatie van (lichte) pijn wanneer een spiergroep zwaarder aangepakt wordt. Een sportmassage is vooral bedoeld om melkzuur in de belaste spier af te voeren en door passieve stretching de spier terug in ontspanning te brengen.